Mars 25, 2011

Om: Ohälsosam bantning och hets om att vara så smal..
Okej, eftersom det verkar som om alla ska hålla på och banta och skit nu så kan jag skriva vad jag tycker om det! Jag tycker att bantning är så jävla sjukt dåligt, speciellt när alla som gör det redan är smala! Läser väldigt ofta att folk som är både längre och smalare än mig ska hålla på och banta för att dom är så ''feta'', shitt asså, okej då måste ju dom tycka att jag är en jävla sumobrottare lixom haha..`?

Okej jag vill också gå ner i vikt men jag vill inte vara FÖR smal som alla andra verkar vilja bli, jag vill bli som innan jag och Rasmus blev tillsammans för att jag trivdes med min kropp då, och jag går ut på promenader och äter inte massa chips och godis utan äter typ bananchips lixom, och jag äter inte pasta och sånt till varje måltid utan kan äta grönsaker istället ibland. Jag skulle aldrig vilja se ut som om jag hade anorexia vilket så många verkar tycka är fint, snacka om att vara sjuka..


Fattar verkligen inte varför man ska se FÖR smal ut, enligt mig ser det ohälsosamt och okvinnligt ut, jag tycker att tjejer ska ha lite former och så. och om man bantar så mår inte kroppen bra, så då ser man inte bara förjävlig ut, ens kropp mår piss med, och vad är bra med det?
Något som gör mig ännu mer irriterad är att små flickor hetsar om detta kanske mer än äldre vilket är så jävla sjukt, ska man inte oroa sig om annat än sin vikt och bantning när man är liten?

Vad tycker ni`?
Spelar ingen roll för mig om ni tycker som mig
eller ej tycker bara att det är kul och se vad andra
tycker och så, såå kommentera på!

Kommentarer
Postat av: jag

Jag hatar att storbloggare som kissie uppmuntrar till bantning, det finns så många småtjejer som ser upp till henne och gör likadant. Tyvärr tror jag att det är så här världen ser ut just nu, mer och mer tjejer blir hjärntvättade av alla smala tjejer vi ser i tidningarna och tror att det är så man ska se ut för att bli omtyckt. Jag tycker media har en stor betydelse och dom tar inte sitt ansvar. Jag vet själv hur det är att vara missnöjd med sin kropp, folk säger att jag är smal, men jag kan inte hålla med. Min hjärna får mig att se något annat än alla andra och det är läskigt. Dock så tror jag dom flesta med ätstörningar bara ser ner på sig själva, jag själv kan tycka en mullig tjej är skitsnygg ändå t.ex. Alltså jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men jag tycker det är så sjukt läskigt hur världen ser ut just nu, och tyvärr är jag lika dum själv som hatar mig själv och min kropp.

2011-03-26 @ 00:13:57
Postat av: ?

Den här låten tycker jag säger mkt om hur vårt samhälle ser ut just nu. Det ändå folk verkar bry sig om är hur man får platt mage och stora tuttar.. helt jävla sjukt!!

http://www.youtube.com/watch?v=05Ui8e-VW0M

2011-03-26 @ 00:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0